Written by in MobileSierpień 28th, 2013

HTC_One

HTC od dłuższego czasu zmaga się z przeciwnościami losu w postaci bardzo niskiej sprzedaży swoich produktów. Wydawało się, że na początku zeszłego roku w koncernie może być tylko lepiej – Tajwańczycy postanowili nieco zmienić komunikację marketingową, inwestując w nową kampanię olbrzymie sumy pieniędzy. Okazuje się jednak, że firmie wciąż czegoś brakuje.

W zeszłym tygodniu najpopularniejsze dzienniki internetowe informowały, że największym problemem koncernu jest jej dyrektor wykonawczy – Peter Chou. Według słów osób zatrudnionych w HTC, jest to osoba szybko podejmująca decyzje, a jednocześnie przywiązująca olbrzymią uwagę do szczegółów. Generalnie takie cechy są u osób na kierowniczych stanowiskach bardzo pożądane – jednak zaczęły stanowić problem w momencie, w którym HTC znalazło się na rozdrożu. Jeden z byłych pracowników przypomniał sytuację, kiedy wzburzony Chou na trzy miesiące przed premierą Sensation XL zmieniał najważniejsze ustalenia dotyczące projektu urządzenia, jego ceny oraz promocji. Nie trzeba chyba nikomu dodatkowo tłumaczyć, dlaczego taka atmosfera w koncernie wartym i operującym olbrzymimi pieniędzmi nie jest zbyt komfortowa.

Postawa Chou nie była też motywująca dla innych, niższych rangą dyrektorów, którzy często byli publicznie punktowani przez CEO marki i wypominano im najdrobniejsze błędy. Podobno Chou, po 10 letnim okresie panowania, myśli o rezygnacji z przywództwa firmy, niemniej trudno wskazać faworyta do przejęcia schedy po urodzonym w Birmie długoletnim liderze.

Peter-Chou

Peter Chou, CEO HTC

Nikogo nie powinien jednak zaskoczyć fakt, że HTC – mimo wewnętrznych problemów – intensywnie pracuje nad poprawą statusu firmy. One, czyli ostatni z wielkich flagowców to telefon o fantastycznych możliwościach, wciąż jest jednak schowany w głębokim cieniu Samsunga. Jednym z planów jest na przykład stworzenie autorskiego systemu operacyjnego, przeznaczonego głównie na rynek chiński, oferującego użytkownikom niespotykaną dotąd integrację z mediami społecznościowymi, które działają w dalekiej Azji, jak chociażby tamtejszy odpowiednikTwittera – Weibo. Nie wiadomo jednak jeszcze, czy system zostanie zbudowany od podstaw czy też – co jest bardziej prawdopodobne – w pewnym stopniu oprze się na Androidzie.

Rynek chiński niebawem powinien być areną starć największych – HTC informuje na przykład, że w porównaniu z pierwszym kwartałem bieżącego roku, udział rynkowy marki wzrósł o 3,4 punktów procentowych – z 2,6% do 6% udziału w rynku, co jest wynikiem bardzo dobrym. Również w Chinach Lenovo, najpopularniejszy ostatnio producent komputerów osobistych, sprzedaje więcej urządzeń mobilnych niż pecetów. A nie należy zapominać, że budżetowy iPhone mierzy w ten sam rynek.

Przez ostatnie dwa lata HTC raczej utrzymywało się na powierzchni niż walczyło o kolejnych klientów. inwestycja we własny system operacyjny może się okazać sukcesem, ale rzecz jasna nie musi. HTC First i Facebook Home również miały być absolutnym sukcesem, a jak wyszło wszyscy wiemy. Personalizacja urządzeń pod kątem konkretnych grup społecznych to niezły pomysł, pytanie tylko czy wypali. HTC ma coraz mniejszy margines błędu.


Tags: , ,

2 Responses to “Dlaczego HTC wciąż funkcjonuje poniżej swoich możliwości?”

  1. Reply
    Sierpień 30th, 2013

    Kamol

    Peter Chou już dawno powinien był odejść z HTC, aż dziwne, że wobec tego jak kiepsko przędzie firma wciąż trzyma się na stanowisku…

  2. Reply
    Sierpień 30th, 2013

    hołska

    A ja mam HTC, używam produktów tej firmy od kilku lat i jestem przezadowolona, polecam wszystkim:) pozdro

It's Your Turn. Say Something!

Latest News From

Laptop do gier – na co zwrócić uwagę?

Czerwiec 8th, 2016
Written by

Co przyniesie era post-PC?

Maj 6th, 2016
Written by

Jaki czajnik elektryczny kupić?

Luty 3rd, 2016
Written by