Written by in Social mediaMarzec 4th, 2013

Facebook-Logo

Facebook lubi się zmieniać, i Facebook się zmienia. Wprowadzana w roku 2011 Oś Czasu miała być rewolucją, zatem nic dziwnego, że kolejne zmiany będą jedynie ewolucyjnym rozszerzeniem jej funkcji. Tym razem postawiono na uproszczenie wyglądu profili, ale postanowiono pomajstrować także w News Feedzie.

W obecnym kształcie Osi Czasu można się w niej czasem pogubić – nasza różnego rodzaju aktywność jest dość często wymieszana, a sporadycznie zdarza się, że posty nie są posegregowane chronologicznie. Zmiany mają sprawić, że na portalu będzie po prostu czytelniej. I tym sposobem nasze lajki będą ułożone po lewej stronie, a publikowane statusy pozostaną po prawej stronie, choć, by rzec nieco dokładniej – na środku, bowiem w desktopowej wersji prawa strona ekranu pozostanie zarezerwowana na ogłoszenia płatne.

Nowa oś czasu

Tyle ze zmian najważniejszych, bowiem zapowiedziano również te kosmetyczne. Zrezygnowano z miniaturek, które jednocześnie były odnośnikiem do naszych zdjęć – zamiast nich postawiono na zakładki. Zniknęła również mapa (meldowanie wreszcie zostanie zastąpione przez system powiadomień o obecności naszych znajomych w pobliżu?) oraz informacja o liczbie użytkowników, którzy subskrybują profil. Podstawowe informacje będą grupowane w boksie pod zdjęciem profilowym, zaś na zdjęcie w tle będzie nakładane nasze imię i nazwisko. Te kosmetyczne zmiany stoją w głębokiej opozycji do jeszcze jednej, potencjalnie małej – otóż od teraz przycisk Lubię to odnoszący się do fan page’y będzie dostępny także pod każdym konkretnym postem. Jeśli zatem znajomy zobaczy na naszej Osi Czasu post promujący stronę, której jeszcze nie oznaczył, będzie mógł to zrobić bez wchodzenia na profil – powinno to ucieszyć wszystkich, którzy z marketingu na portalu Marka Zuckerberga żyją.

Nowa oś czasu

Jednak zanim wszyscy uśmiechną się z zadowoleniem, może się okazać, że dotarcie ze swoją treścią do odbiorców będzie przysparzać coraz więcej kłopotów – zapowiada się bowiem kolejne zmiany w News Feedzie. Już 7 marca odbędzie się konferencja, na której mają zostać zapowiedziane kolejne zmiany w algorytmie segregowania treści. Algorytmie, który w tej chwili nie ma dobrej prasy, ponieważ ilość bezużytecznych informacji docierających do nas od użytkowników, na których nam nie zależy jest zatrważająca. Na chwilę obecną trudno jednak wyrokować i przewidywać, w jaki sposób zmieni się selekcja zawartości.

Niemniej jednak zmiany są konieczne – również dlatego, że o Facebooku mówi się coraz więcej jako o portalu niemodnym. Dla największego serwisu społecznościowego świata to opinia, na którą pozwolić sobie nie może. Taki odbiór społeczny spowoduje, że nastolatki znajdą sobie inne miejsce w sieci, w którym będą się skupiać (już teraz trwa odwrót w stronę Instagrama, Tumblr’a czy Snapchata). Ta grupa ma jednak największy potencjał marketingowy, w związku z tym ich odwrót oznaczać może dla Facebooka olbrzymi spadek dochodów z reklam. Będzie to jednak niezwykle trudne – o ile w ramach pewnych stałych zmiennych portal może mieć wpływ na to, co będzie wyświetlane w Osi Czasu konkretnego użytkownika, tak od opinii monopolisty i potentata, które są efektem wieloletniej dominacji na rynku uciec nie sposób.


Tags: , , ,

It's Your Turn. Say Something!

Latest News From

Laptop do gier – na co zwrócić uwagę?

Czerwiec 8th, 2016
Written by

Co przyniesie era post-PC?

Maj 6th, 2016
Written by

Jaki czajnik elektryczny kupić?

Luty 3rd, 2016
Written by