Written by in Social mediaMarzec 8th, 2013

Mark Zuckerberg

Wrzawa towarzysząca prezentacji Graph Search zapowiadała, że ta funkcjonalność będzie szalenie istotnym elementem portalu. Tymczasem większość użytkowników Facebooka nie tylko ani razu nie skorzystała z wyszukiwarki, ale wręcz nie w ogóle jej nie widziała. Być może dlatego prezentacja kolejnych zmian nie została okraszona tak inwazyjną oprawą.

Mark Zuckerberg i spółka postanowili po prostu poinformować świat, że 7 marca odbędzie się konferencja prasowa, na której zapowiedziane zostaną zmiany w News Feedzie, czyli algorytmie segregacji treści. Po uporządkowaniu Osi Czasu portal bierze się zatem za to, czym miał być od samego początku – dostawcą spersonalizowanych informacji. Mając tak bogatą wiedzę na temat każdego użytkownika można mieć nadzieję, że serwis faktycznie stanie się ‘gazetą codzienną’ internauty – zresztą tym pojęciem operował sam Zuckerberg wskazując kierunek rozwoju Facebooka.

News Feed

Bardzo istotną tendencją widoczną w podsumowaniach rocznych była ekspansja wersji mobilnej portalu. W roku ubiegłym po raz pierwszy w historii działania Facebooka więcej jego użytkowników logowało się na swoje konta za pomocą urządzeń przenośnych, niż desktopowych. Fakt ten spowodował, że wygląd News Feeda w wersji stacjonarnej będzie wzorowany na tym z komórki czy tabletu. Niewątpliwie jest to zamiana na plus, bowiem użytkownicy uznawali mobilny News Feed za ten bardziej czytelny i przyjazny. Przede wszystkim zmianie ma ulec model segregacji treści – około połowy udostępnianych dzisiaj plików to obrazy, zatem nic dziwnego, że portal chce się dopasować do zwyczajów swoich użytkowników. W następnym rzędzie idą zmiany nieco bardziej estetyczne – o niektórych z nich wspominaliśmy w tym miejscu, dość zatem wspomnieć, że Oś Czasu, miniaturki linków i materiałów wideo będą niebawem wyglądać trochę inaczej.

Skorzystać będziemy mogli również z filtrów treści. W zależności od tego, jaka tematyka czy rodzaj zawartości nas interesują najbardziej, wystarczy wybrać odpowiednią opcję by na News Feedzie oglądać np. tylko zdjęcia. Zapewniano, że dzięki temu szansa na przegapienie jakiś ważnych informacji od naszych znajomych będzie bliska zeru.

News Feed

Facebook zatem ma być miejscem zdecydowanie bardziej przejrzystym i czytelnym, choć niektórzy pewnie zarzucą portalowi, że za bardzo wzoruje się na swojej konkurencji. Niemniej jednak News Feed w nowej odsłonie ma spory potencjał, by znacznie odświeżyć swój wygląd i nawet jeśli nie wystarczy na przyciągnięcie nowych użytkowników, to może nieco zastopuje exodus tych obecnych. Zadowoleni będą również ci, którzy korzystają z Facebooka na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych – ujednolicenie interfejsu być może pozwoli na wypracowanie spójnej tożsamości, na której tak bardzo zależy użytkownikom.

Jeśli chcesz sprawdzić nowy News Feed, kliknij tutaj.

News Feed


Tags: ,

It's Your Turn. Say Something!

Latest News From

Laptop do gier – na co zwrócić uwagę?

Czerwiec 8th, 2016
Written by

Co przyniesie era post-PC?

Maj 6th, 2016
Written by

Jaki czajnik elektryczny kupić?

Luty 3rd, 2016
Written by