Written by in Social mediaSierpień 30th, 2013

facebook logo

Facebook się zmienia – o tym pewnie słyszeli już niemal wszyscy. Być może jednak do tej pory nie każdy administrator prowadzący różnego rodzaju fanpage zdawał sobie sprawę z faktu, że często łamie regulamin najpopularniejszego portal społecznościowego świata, na przykład poprzez organizowanie konkursów, w których – by wziąć udział – należało udostępnić zdjęcie zaproponowane przez admina. Co prawda takie działanie wciąż nie jest legalne, ale można organizować konkursy, w których za zgłoszenie uznaje się napisanie komentarza a zwycięzcę wybiera się na podstawie ‘lajków’, które widnieją pod komentarzem.

Ale już na przykład prośba o polubienie zdjęć zostanie zakwalifikowana jako próba obejścia algorytmu edge rank, bowiem według założeń ma on wyświetlać posty, które faktycznie angażują użytkowników, nie zaś budują puste zainteresowanie. Zmiany te odbyły się niejako przy okazji poprawek wnoszonych do polityki prywatności.

Tym sposobem, Facebook ma w tej chwili możliwość analizy naszego zdjęcia profilowego i zaproponowanie tagów innym użytkownikom tak, by mogli nas oznaczyć na swojej fotografii. Do tej pory bowiem portal brał pod uwagę tylko i wyłącznie zdjęcia, na których oznaczeni zostaliśmy już wcześniej. Zasadniczo nie jest to zaskoczeniem, bowiem wśród ostatnich doniesień na temat portalu odszukać można było przesłanki mówiące, że taka możliwość zostanie wprowadzona. Oczywiście będzie można ją wyłączyć i z pewnością znajdzie się grupa użytkowników, którzy tak uczynią.

Kolejne zmiany dotyczyły możliwości wykorzystania zawartości tworzonej przez użytkowników w reklamach publikowanych na łamach serwisu. Tutaj wszystkie kwestie nie są jednak do końca jasne, a Facebook całą sprawę zamknął na razie stwierdzeniem, że zmiany zostaną omówione niebawem.

Najbliższy tydzień będzie z pewnością pracowity dla wszystkich tych, którzy ze zmianami w regulaminie się nie zgadzają. Zgodnie z przyjętymi normami, mają oni siedem dni na przekazanie feedbacku oraz rozwiania wątpliwości dotyczących proponowanych zmian, zanim wejdą one w życie w przyszłym tygodniu. Oczywiście głos społeczności będzie miał w tym przypadku znaczenie co najwyżej symboliczne, bowiem portal ma prawo wprowadzić zmiany nawet, jeśli użytkownicy się z nimi nie zgodzą.


Tags: , , , ,

One Response to “Zmiany w polityce prywatności Facebooka”

  1. Reply
    Sierpień 28th, 2013

    kompaniero

    Czyli znowu Wielki Brat bawi się w sterowanie rzędem dusz. Ciekawe co z tego wyjdzie, kiedy ludzie się w końcu zorientują że wszelkiego rodzaju media społecznościowe to po prostu globalna sieć monitoringu dla wszelkich agencji rządowych, ehh…

It's Your Turn. Say Something!

Latest News From

Laptop do gier – na co zwrócić uwagę?

Czerwiec 8th, 2016
Written by

Co przyniesie era post-PC?

Maj 6th, 2016
Written by

Jaki czajnik elektryczny kupić?

Luty 3rd, 2016
Written by