Written by in GryMarzec 28th, 2013

DualShock 4

Temat PlayStation 4 poruszaliśmy już na łamach naszego bloga, w kilka dni po sławetnym PlayStation Meeting, kiedy frustracja dotycząca faktu, że Sony nie pokazało konsoli powoli ustawała, a informacji było dużo na tyle, by móc je zebrać w dłuższym wpisie. Wtedy wiedzieliśmy sporo na temat podzespołów samej konsoli i tego, jak będzie wyglądać kontroler – bez szczegółów dotyczących tego ostatniego. Dzisiaj nadrabiamy zaległości.

Zapowiedź kolejnej wersji DualShocka wzbudziła mieszane uczucia – nawet część fanów produktu Sony wciąż uważa, że niedoścignionym wzorem jest kontroler znany z konsoli Xbox360. Inni z kolei twierdzą, że DS to najlepsze, co mogło ich spotkać Prawda, jak zazwyczaj, leży pewnie gdzieś po środku, ale faktem jest, że żaden z padów nie jest wolny od wad. Że jednak Sony wcale nie jest głuche na głosy konsumentów, niech świadczy chociażby fakt, że uchwyty kontrolera zostały nieco wydłużone, zatem w dłoniach powinien leżeć nieco lepiej. Co jeszcze wiemy na temat DualShocka 4?

DualShock 4

Przede wszystkim sprawia wrażenie tworu dopracowanego, któremu poświęcono wystarczającą ilość czasu. W odróżnieniu od DS3, wszystkie przyciski będą w nowej wersji pada cyfrowe, a zajmą miejsce analogowych – dzięki temu ich reakcja na dotyk ma być po prostu lepsza, szybsza i dokładniejsza. Touchpad umieszczony na froncie kontrolera obsługuje dotyk dwóch palców, a reagować może na gesty takie, jak uderzenie, skręcenie czy ‘uszczypnięcie’. Deweloperzy mogą go zatem wykorzystać na wiele różnych sposobów, a pierwszymi, które przychodzą na myśl będą np.: nawigacja w interfejsie użytkowym, kontrola różnego rodzaju sliderów na ekranie czy też używanie kursora. Ponadto w obudowie pada zamknięty zostanie trzyosiowy żyroskop i takiż akcelerometr.

DualShock 4

Wstawka LEDowa na górze kontrolera, według informacji płynących ze źródła, ma się świecić przez cały czas, a będzie zmieniać kolory w zależności od tego, jaki przycisk zostanie użyty przez gracza. Barwy generowane przez pady konkretnych graczy będą natomiast rozpoznawane przez PlayStation 4 Eye. Co więcej, deweloperzy będą mogli się nieco pobawić z podświetleniem, sprawiając, że konkretna akcja na ekranie odpowiadać będzie konkretnemu podświetleniu, trudno jednak nie uciec od wrażenia, że jest to raczej miły dodatek i gadżet, niż rzecz, która w sposób znaczny wpłynie na kształt rozgrywki. Co zaś tyczy się PS 4 Eye to z zewnątrz jego konstrukcja jest szalenie prosta – jest to po prostu podłużny, czarny prostokąt, co sprawia, że w bardzo łatwy sposób potrafi się wtopić w tło domowego zestawu kina domowego i pozostaje praktycznie niezauważalny. Jednak więcej szczegółów na temat jego podzespołów nie zostało jeszcze ujawnione – na nie będziemy musieli poczekać prawdopodobnie do czerwcowych targów E3.


Tags: , , , ,

It's Your Turn. Say Something!

Latest News From

Laptop do gier – na co zwrócić uwagę?

Czerwiec 8th, 2016
Written by

Co przyniesie era post-PC?

Maj 6th, 2016
Written by

Jaki czajnik elektryczny kupić?

Luty 3rd, 2016
Written by